Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce prywatności.

Gwarancja bankowa to jednostronne zobowiązanie Banku – gwaranta do zapłacenia beneficjentowi określonej w gwarancji kwoty, w przypadku gdyby zleceniodawca gwarancji nie wywiązał się ze zobowiązania wobec beneficjenta. Gwarancja może być udzielona jako:

  • Bezterminowa/Terminowa
  • Bezwarunkowa (płatna na pierwsze żądanie)/Warunkowa
  • Nieodwołalna/Odwołalna
  • Nieprzenośna/przenośna
  • LORO/NOSTRO

Gwarancje mogą być udzielone:

  • W złotych i walutach wymienialnych;
  • Podmiotom, które posiadają rachunek w Banku, prowadzącym rozliczenia pieniężne za pośrednictwem tego rachunku przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy;
  • Podmiotom posiadającym zdolność kredytową
  • W uzasadnionych przypadkach Bank może udzielić gwarancji na zlecenie zleceniodawcy nie spełniających w/w warunków.

Rodzaje gwarancji:

  • Gwarancja przetargowa (wadialna)
  • Gwarancja zwrotu zaliczki
  • Gwarancja należytego wykonania umowy
  • Gwarancja spłaty kredytu
  • Gwarancja zapłaty akredytywy
  • Gwarancja terminowej zapłaty za zakupione towary/usługi
  • Gwarancja zapłaty rat leasingowych
  • Gwarancja akcyzowa

Dodatkowo doradca zapyta m.in. o:

  • dowód osobisty
  • dane finansowe przedsiębiorstwa za 2 ostatnie lata obrotowe oraz z okresu bieżącego
  • dane rejestrowy firmy
  • zaświadczenia z ZUS i US o braku zaległości publiczno - prawnych
  • proponowane zabezpieczenie gwarancji

W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat gwarancji zapraszamy do dowolnej placówki naszego Banku.

 

Dokumenty do pobrania:

Wniosek o udzielenie gwarancji

Kwestionariusz osobisty