ebank efirma ebank efirma kartosfera kartosfera info

Bezpieczeństwo

ebank efirma

18.03.2021

-----------------------------------------------------------------------------------

UWAGA NA ATAKI -->VOICE PHISHING <-- NOWA METODA WYŁUDZANIA DANYCH PRZEZ OSZUSTÓW!

VOICE PHISHING (Vishing) czyli wyłudzenia danych z wykorzystaniem połączenia telefonicznego.

W trosce o Państwa bezpieczeństwo informujemy, że w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod infolinię Banku BPS. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym infolinię Banku.

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

  • Infolinia Banku BPS nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
  • Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych.
  • Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.

UWAGA!!!!!!! Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwonić na Infolinię Banku ------> pod numer wskazany na karcie<------- 

 

06.10.2020

-----------------------------------------------------------------------------------

PAŹDZIERNIK EUROPEJSKIM MIESIĄCEM CYERBEZPIECZEŃSTWA (ECSM)

Zastanów się, zanim     klikniesz!

Pod takim hasłem odbywa się tegoroczna ogólnoeuropejska kampania organizowana po raz ósmy przez NASK Państwowy Instytut Badawczy z inicjatywy Komisji Europejskiej. W trakcie Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa odbywają się warsztaty, konferencje, kampanie i inicjatywy, które mają podnieść świadomość na temat cyberbezpieczeństwa i nowych technologii. Z założenia organizowane wydarzenia mają przestrzegać przed potencjalnymi zagrożeniami i promować odpowiedzialne korzystanie z sieci.

Bądź cyberbezpieczny z bankiem spółdzielczym!

W tym roku do inicjatywy edukacyjnej aktywnie włącza się Krajowy Związek Banków Spółdzielczych a także nasz bank. W październiku w mediach społecznościowych na naszym portalu FB/BSMszanaDolna we współpracy z KZBS będziemy publikować artykuły, nagrania wideo oraz grafiki edukacyjne związane z cyberbezpieczeństwem.

Banki spółdzielcze w ostatnim czasie cyfrowo przyspieszają: nasi klienci otrzymali dostęp do wielu nowych rozwiązań, dysponują również coraz bardziej rozbudowaną bankowością internetową oraz posiadają dostęp do usługi mojeID, która umożliwia potwierdzanie tożsamości online w procesach rejestrowania się i logowania w serwisach dostawców usług z sektora publicznego i komercyjnego. Klienci banków spółdzielczych mają również możliwość dokonywania płatności poprzez Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay.

 

W dobie pandemii i związanych z nią rekomendacjami dotyczącymi zachowania społecznego dystansu, rozwiązania te pełnią bardzo ważną funkcję – dla niektórych osób, ze względu na stan ich zdrowia, często są jedyną możliwą formą kontaktu z bankiem i dysponowania dostępnymi na rachunku środkami. Przy korzystaniu bankowości internetowej oraz mobilnej warto zachować jednak rozwagę i ostrożność, ponieważ każdy z nas może paść ofiarą cyberataku. Ważne, by wiedzieć, jak postępować w takiej sytuacji i na jakie aspekty zwrócić uwagę, by chronić swoje dane dostępu do banku, w tym loginy i hasła.

 

Z raportu „Cyberbezpieczeństwo Polaków 2019” przygotowanego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej, aż 72% respondentów uważa, że za zapewnienie ochrony ich wrażliwych danych w Internecie odpowiada bank. Banki, w miarę dostępnych możliwości, zapewniają ochronę instytucjonalną swoim klientom, zabezpieczając systemy bankowości elektronicznej. Warto jednak pamiętać, że również konsumenci dzięki świadomym decyzjom oraz poprzez rozważne działanie powinni zadbać o zabezpieczenie swoich danych. Mówi się, że każdy łańcuch jest tak silny jak jego najsłabsze ogniwo – zasada ta sprawdza się również w kwestii cyberbezpieczeństwa. – mówi Krystyna Majerczyk-Żabówka, Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.

 

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa (European Cyber Security Month – ECSM) to ogólnoeuropejska kampania, organizowana przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Sieci i Informacji ENISA z inicjatywy Komisji Europejskiej. Przez cały październik we wszystkich krajach członkowskich odbywają się wydarzenia, które podnoszą wśród użytkowników narzędzi cyfrowych świadomość na temat wagi bezpieczeństwa w sieci oraz nowoczesnych technologii.

 

- „Zastanów się, zanim klikniesz” – pod takim hasłem obchodzimy tegoroczny Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa. Działalność edukacyjna podnosząca kompetencje cyfrowe społeczeństwa jest szczególnie ważna w kontekście obserwowanej w internecie wzmożonej aktywności cyberprzestępców. Tylko w drugim kwartale br. nasz zespół CERT Polska odnotował ponad 2,7 tys. incydentów bezpieczeństwa, wśród których dominowało zjawisko phisingu. To powszechny sposób na wyłudzenie danych internautów, dlatego – zgodnie z tegorocznym hasłem przewodnim ECSM – istotne jest, aby uważać, w co się klika – mówi Juliusz Brzostek Dyrektor ds. Cyberbezpieczeństwa w NASK.

Infografika w ramach Kampanii #CyberbezpiecznyzBS

Oszustwa w sklepach internetowych

Fałszywe strony internetowe

Phishing – wyłudzanie informacji

SMshing – wyłudzanie informacji SMSem

Vishing – wyłudzanie przez telefon

Oszustwa inwestycyjne

 

2019

----------------------------

 
PORADNIK BEZPIECZNE ZAKUPY W INTERNECIE - DOBRE PRAKTYKI - kliknij tutaj

 

PORADNIK KLIENTA USŁUG FINANSOWYCH - BEZPIECZEŃSTWO FINANSOWE - pobierz pdf

 

ZADBAJ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO FINANSOWE - pobierz pdf

 

 
Podstawowe zasady bezpieczeństwa:
  • Sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia,
  • Czy adres rozpoczyna się od "https://"?
  • Czy w oknie przeglądarki widoczna jest ikona kłódki oznaczająca połączenie szyfrowane?
  • Zweryfikuj certyfikat strony (np. klikając na kłódkę),
  • Sprawdź czy certyfikat został wystawiony dla właściwej domeny (adresu),
  • Chroń swoje hasła!
  • Nie udostępniaj nikomu haseł jednorazowych,
  • Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł,
  • Podawaj hasła wyłącznie aby autoryzować transakcję,
  • Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu,
  • Zanim podasz hasło - sprawdź certyfikat strony.
  • Helpdesk - w przypadku problemu z logowaniem lub innych problemów technicznych należy skontaktować się z dostępnym od pon.-pt. nr tel. 18 26 93 195 lub drogą mailową helpdesk@bsmszana.pl w godzinach 7.30-18.00.