01.02.2021
Od 1 lutego 2021r. w systemie bankowości elektronicznej eBankNet dostępne są nowe wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus. Przypominamy, że zmianie ulegają zasady składania wniosków. Do tej pory rodzice, którzy już pobierali świadczenie 500 plus nie musieli składać wniosków na kolejny okres świadczeniowy, ponieważ raz złożony wniosek był automatycznie odnawiany.
Nowe przepisy wskazują, że prawo do pobierania świadczenia 500 plus w 2021 roku jest ustalane na okres świadczeniowy trwający od 1 czerwca 2021 do 1 maja 2022 roku. Oznacza to, że aby otrzymać świadczenie w nowym okresie świadczeniowym trzeba złożyć nowy wniosek.
W związku z tym, w przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną za pomocą systemu eBankNet, dostępne do wyboru będą dwa okresy świadczeniowe:
Termin wypłaty świadczeń 500 plus w roku 2021 uzależniony jest od miesiąca, w którym zostanie złożony wniosek:
Wnioski złożone do 30 czerwca zapewnią ciągłość otrzymywania świadczenia. Osoby, które złożą wnioski w terminie do 30 czerwca, otrzymają wyrównanie za okres od 1 czerwca 2021 r. (koniec obecnego okresu rozliczeniowego). Natomiast dla osób, które wyślą wniosek od 1 lipca, świadczenie będzie przysługiwało od miesiąca złożenia wniosku, tj. nie zostanie wypłacone wyrównanie.
Więcej informacji o Programie "Rodzina 500+" na nowych zasadach znajdą Państwo na Rządowej stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Klienci posiadający rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w naszym Banku (ROR, Pakiet OPTIMUM, Podstawowy Rachunek Płatniczy) z aktywnym dostępem do bankowości elektronicznej eBankNet mogą złożyć wniosek bez wychodzenia z domu. Sprawdź jak złożyć wniosek.
Program „Dobry Start” to:
Termin składania wniosku upływa 30 listopada. Gdy wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie, to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Więcej informacji o Programie "Dobry Start" znajdą Państwo na Rządowej stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Rolą Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej jest umożliwienie złożenia wniosku. Bank nie będzie weryfikował danych, ani prowadził dalszych działań w zakresie obsługi wniosków. Weryfikacja wniosku i decyzja o przyznaniu świadczenia wychowawczego to zadanie instytucji, do której wniosek został złożony.